Ny måling: branchens højeste kundetilfredshed!

Kvindeansigt

Ny måling: branchens højeste kundetilfredshed!

I en NPS (Net Promotor Score) kundetilfredshedsmåling over de sidste par måneder, blev målt en samlet score på 79% for alle behandlinger i DermoCosmetic. For Botox og Restylane behandlinger blev målt en score på 92%.

For nylig indførte vi kundetilfredshedsmålinger i DermoCosmetic, så vi kan blive klogere på hvad vores kunder synes om behandlingerne, hvad vi kan gøre bedre, hvordan vi ligger i forhold til branchen og meget andet.

En samlet NPS på 79% og en NPS på 92% specifikt for Botox/Restylane behandlinger

Vi ved godt at vores kunder er glade for os, men resultatet overraskede os alligevel og gjorde os så begejstrede, at det må vi simpelthen dele: En NPS på 79% samlet set for alle behandlinger og hele 92% specifikt for Botox og Restylane behandlinger.

NPS score visualisering

En NPS på 79% for alle behandlinger i DermoCosmetic og hele 92% specifikt for Botox og Restylane behandlinger

De tal skal sammenholdes med følgende tommelfingerregler for Net Promotor Score:

  • -100% - 0%: Bør forbedres
  • 0% - 30%: God
  • 30% - 70%: Flot
  • 70% - 100%: Fremragende

Derudover ved vi fra en Retently Benchmark fra 2022, at vores branche har en gennemsnitlig NPS på 38%. Så vores samlede NPS på 79% ligger altså virkelig højt og de 92% for Botox/Restylane behandlinger er vildt!

Om NPS (Net Promotor Score) og hvordan det udregnes

Kender du ikke til NPS, så bare lige kort: NPS er det nok mest kendte og udbredte scoresystem til udregning af kundetilfredshed. Det er designet til at finde ud af hvor stor kundeandel, der aktivt anbefaler en virksomhed, sammenholdt med hvor mange der gør det modsatte.

NPS bygger på ét enkelt spørgsmål til kunderne: 'På en skala fra 0-10, hvad er sandsynligheden for, at du vil anbefale [virksomhedens navn]?'

Svarene på spørgsmålet sammentælles i 3 grupper:

  • 9-10: Promoters
  • 7-8: Passive
  • 0-6: Detracters

NPS udregnes derefter som NPS = % Promoters - % Detracters.

NPS score udregning grafisk

Net Promotor Score er et enkelt scoresystem, designet til at finde ud af hvor stor kundeandel, der aktivt anbefaler en virksomhed, sammenholdt med hvor mange der gør det modsatte

Eksempel:

250 svar på NPS spørgsmålet viser følgende fordeling:

  • 9-10: 134 stk.
  • 7-8: 79 stk.
  • 0-6: 37 stk.

NPS udregnes som:

NPS = % Promoters - % Detracters = 134/250 % - 37/250 % = 53,6 % - 14,8 % = 39%

Book behandling og find ud af hvorfor vores kunder er vilde med os

Er du ikke allerede kunde hos os, så book tid til en konsultation og oplev hvorfor vores kunder er vilde med os. Er du allerede kunde, men har måske endnu ikke prøvet vores Botox og Restylane behandlinger, så kontakt os på 31 21 64 24 eller book tid til en konsultation.